Contact opnemen foto

Hey! Hoe kunnen we je helpen?

Bij ons kun je 24/7 chatten! Ons team staat elke dag voor je klaar om je direct te helpen.

Veelgestelde vragen

Wie zijn wij?

Bij Doika geloven we in de kracht van dromen en ambities. We streven ernaar om hoogwaardige producten te bieden die je helpen je leefomgeving te verbeteren, terwijl we altijd transparant en eerlijk advies geven. Onze focus ligt op het opbouwen van langdurige klantrelaties en het bieden van een uitstekende service. Lees meer over onze missie en kernwaarden op onze Over Ons pagina.

Hebben jullie een showroom?

Helaas hebben wij geen fysieke showroom, maar je kunt onze producten direct in je eigen ruimte of tuin projecteren met je telefoon! Bekijk ze alsof ze er echt staan. Voor meer informatie kun je terecht op onze showroom pagina en natuurlijk staat onze chatbot 24/7 klaar om al je vragen te beantwoorden.

Wat zijn de levertijden voor de producten?

Goederen worden doorgaans binnen 3 tot 5 werkdagen geleverd. Hoewel we geen next day delivery bieden, komt dit omdat onze producten meestal groter zijn en niet met de standaard post verstuurd kunnen worden. Deze zorgvuldige aanpak voorkomt beschadigingen en zorgt ervoor dat je bestelling in perfecte staat bij je aankomt.

Als producten niet op voorraad zijn, is de levertijd langer. De meest accurate levertijd kun je terugvinden op de productpagina's.

Heb je producten echt dringend nodig? Dan kunnen we bekijken of je de goederen kunt ophalen. Stuur een e-mail naar [email protected] met wat je wilt bestellen, het aantal stuks en wanneer je het zou willen afhalen. Houd er rekening mee dat ophalen op dezelfde dag in principe nooit mogelijk is.

Ontvang ik een Track & Trace van mijn bestelling?

Ja, je ontvangt bij bijna elke bestelling een Track & Trace. In sommige gevallen niet, wanneer de levering door ons eigen transport gebeurt. Dan bellen we je op om een levermoment af te spreken. Normaal ontvang je binnen maximaal 2 werkdagen (exclusief weekenden) een Track & Trace, anders word je gebeld.

Zijn de prijzen op de website incl. btw?

Al de prijzen op onze webwinkel zijn inclusief btw.

Wat zijn de betalingsopties?

Wij bieden een breed scala aan veilige en vertrouwde betaalmethoden aan, waaronder Bancontact, iDeal, Klarna Achteraf Betalen, Mastercard, Visa, Giropay, SEPA (als je liever overschrijft), Sofort en IN3 (voor betaling in 3 delen, alleen beschikbaar in Nederland). Zo kun je altijd met een gerust hart bij ons winkelen.

Achteraf betalen met Klarna

Selecteer ‘Betalen binnen 30 dagen’ in de checkout en krijg 30 dagen de tijd om je bestelling thuis te bekijken voordat je betaalt. Altijd zonder rente en zonder extra kosten wanneer je op tijd betaalt. Het voordeel? Je betaalt alleen voor wat je houdt. Betalen doe je met krediet of debit kaart of Bancontact, ideal, etc...

Kan ik achteraf betalen?

Ja, achteraf betalen is mogelijk onder bepaalde voorwaarden:

  1. Klarna: Als je gebruik maakt van Klarna, kun je eenvoudig achteraf betalen.
  2. Gemeentes: Gemeentes hebben de mogelijkheid om achteraf te betalen.
  3. Bedrijven: Bedrijven die meer dan drie keer bij ons besteld hebben, kunnen achteraf betalen tot een maximum bedrag van €750.

We begrijpen dat sommige klanten zich zorgen kunnen maken over het bestellen op een onbekende website. Wij willen je geruststellen dat wij een betrouwbare en transparante webshop zijn. Je kunt met vertrouwen bij ons winkelen en bij vragen of zorgen staat onze klantenservice altijd voor je klaar.

Indien je meer geruststelling wenst, kunnen wij je ook terugbellen. Vraag simpelweg aan de chatbot om je terug te bellen, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Je kunt niet rechtstreeks bellen, maar als de chatbot niet werkt, kun je ons ook een e-mail sturen op [email protected].

Bestellen op de website lukt niet, wat nu?

Als het niet lukt om te bestellen op onze website, raden we je aan om direct contact met ons op te nemen per e-mail. Ons team staat klaar om je snel en efficiënt verder te helpen! [email protected]

Kan ik producten afhalen of vooraf bekijken?

We bieden geen mogelijkheid om producten af te halen of vooraf te bekijken.

Is maatwerk mogelijk?

Ja, maatwerk is zeker mogelijk! Stuur ons een e-mail op [email protected] met een gedetailleerde omschrijving van wat je wilt bestellen. Voeg, indien nodig, een eenvoudige handgetekende schets toe. Ons team helpt je graag verder! Voor meer info over maatwerk, kun je deze pagina bekijken.

Kan ik zakelijk bestellen?

Ja, zakelijk bestellen is mogelijk! Als je gevestigd bent in Nederland, Duitsland, Frankrijk of andere EU-landen en beschikt over een geldig btw-nummer, kun je bij ons bestellen op basis van intracommunautaire levering, wat betekent dat je zonder btw kunt bestellen. Voor bedrijven in België is het mogelijk om direct via onze website te bestellen, waarbij het belangrijk is om je btw-nummer te vermelden bij het afrekenen. Standaard bieden we geen kortingen voor bedrijven, tenzij je actief bent in de groensector. In dat geval kun je een wederverkoperaccount aanvragen en kunnen we in sommige gevallen korting geven. Neem hiervoor per e-mail contact met ons op. Als je vragen hebt, kun je altijd onze chatbot raadplegen. Mocht de chatbot je niet verder kunnen helpen, dan kun je ons mailen op [email protected].

Ik heb productadvies nodig, wat nu?

We raden je aan om eerst onze chatbot te raadplegen voor productadvies. De chatbot reageert direct en kan je vaak meteen helpen. Als de chatbot je vraag niet kan beantwoorden, kun je ons een e-mail sturen naar [email protected].

Is er een hoveniers- of tuinaannemerskorting?

Ja, er is een hoveniers- of tuinaannemerskorting. Stuur ons een e-mail naar [email protected] met de informatie over je bedrijf, je btw-nummer, wat je wilt bestellen en hoe vaak je denkt te gaan bestellen. De korting neemt toe naarmate er meer besteld wordt.

Kan ik een offerte opvragen?

Ja, je kunt een offerte opvragen! Stuur ons een e-mail op [email protected] met alle relevante informatie, zoals het aantal producten, de leverlocatie, en de termijn waarop je de goederen nodig hebt. Als je gewoon de prijs van een standaard product wilt weten, kun je ook advies vragen aan onze chatbot. Kom je er met de chatbot niet uit? Dan kun je ons altijd mailen.

Hoe kan ik een product retourneren?

Geen probleem! Retourneren bij Doika is mogelijk tot 90 dagen na aankoop. U kan de retour via deze link aanmelden.

Wat bedragen de retourkosten?

Bij het retourneren van een product bieden we u drie opties, zodat u kunt kiezen wat het beste bij uw situatie past: 1) Gratis zelf binnenbrengen, 2) Verzenden via een ophaalpunt (tegen betaling), 3) Ophalen door een koerier (tegen betaling). Deze flexibiliteit geeft u de vrijheid om de meest geschikte verzendmethode te kiezen. We staan klaar om u met tips en ondersteuning te helpen, zodat het retourproces zo soepel en gemakkelijk mogelijk verloopt. U kunt uw retour eenvoudig via deze pagina aanmelden.

Wat is het retouradres?

Omdat wij vanuit verschillende locaties verzenden, zal het retouradres afhankelijk zijn van welk product u heeft besteld. Het is daarom belangrijk om eerst contact met ons op te nemen voor een retourzending, aangezien zendingen die zonder onze goedkeuring worden teruggestuurd, niet worden behandeld. Indien een product naar het verkeerde adres wordt gestuurd, kunnen wij dit niet verwerken. U kunt uw retour eenvoudig via deze pagina aanmelden.

Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat nu?

Geen zorgen, we gaan dit probleem voor je oplossen! Het is belangrijk dat je schade binnen 2 werkdagen na ontvangst van de bestelling meldt. Als de schade zichtbaar is bij de levering, meld dit dan ook direct aan de koerier en noteer het op de bon, waarna je een foto hiervan maakt. Om de schade te kunnen behandelen, hebben we de volgende foto's van je nodig:

  • Detailfoto's van de schade (minimaal 2 verschillende foto's)
  • Foto van het gehele product met de schade
  • Foto van de buitenverpakking
  • Foto van de verpakking waarop het verzendlabel duidelijk zichtbaar is
  • Foto van de geopende verpakking waarop de inhoud en de binnenverpakking duidelijk zichtbaar zijn
  • Foto van alleen de binnenverpakking
  • Foto van de bon met de opmerking over de schade

Stuur deze foto's naar [email protected] onder vermelding van je factuurnummer.

Mijn bestelling is niet volledig geleverd, wat nu?

Als je meerdere producten bij ons bestelt, kan het voorkomen dat we deze vanwege de lengte of het gewicht in meerdere aparte pakketten naar je toe sturen. In het sorteercentrum van de transporteur kunnen de pakketten gescheiden worden, waardoor het ene pakket eerder aankomt dan het andere. Het komt vaak voor dat er meer dan twee leverdagen tussen de bezorgingen zitten. Controleer je Track & Trace-code of bezoek onze orderstatuspagina om te zien hoeveel pakketten naar je onderweg zijn en welke al zijn afgeleverd.

Heb je alle pakketten ontvangen, maar mis je toch nog een product? Geen nood. Voor kleine artikelen zoals sleutels of huisnummers, kijk eerst nog even goed in de verpakking. In 99% van de gevallen komen deze door het transport op de gekste plekken terecht in de verpakking.

Als je het product na controle nog steeds niet kunt vinden, stuur dan een e-mail naar [email protected] met je vraag en ordernummer. Wij zorgen ervoor dat je het ontbrekende product zo snel mogelijk ontvangt.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, je kunt je bestelling annuleren, behalve als het artikel op maat is gemaakt of al onderweg is. Stuur ons een e-mail met je ordernummer om de annulering door te geven.

Is er korting mogelijk bij een grote bestelling?

Ja, bij bestellingen van meer dan 5 artikelen of een totaalbedrag hoger dan 1.000 euro kom je in aanmerking voor korting. Je kunt een vrijblijvende offerte op deze pagina aanvragen.

Ontvang ik een factuur voor mijn bestelling?

Ja, je ontvangt een factuur voor je bestelling. Zodra de betaling is ontvangen, krijg je de factuur vrijwel direct in je inbox. Let op, deze kan soms in de spamfolder terechtkomen, dus controleer deze ook even.

Mijn betaalmethode werkt niet en mijn kaart wordt geweigerd. Wat nu?

Dit gebeurt bijna nooit, maar het kan voorkomen. Controleer altijd twee dingen: staat er genoeg geld op de rekening en is de kaart niet geblokkeerd? Als beide in orde zijn en de betaling nog steeds niet lukt, probeer dan op de betaalpagina voor SEPA te kiezen, een bankoverschrijving die je kunt gebruiken als andere betaalmethoden niet werken.

Als dat ook niet werkt, neem dan contact met ons op per e-mail via [email protected]. Vermeld wat je wilt bestellen, de aantallen en de leverlocatie. Wij maken de bestelling dan handmatig op en je kunt per overschrijving betalen.

Als Klarna wordt geweigerd, kunnen wij helaas niets veranderen. Klarna houdt rekening met interne factoren zoals risicomanagement en de kans dat je hen gaat betalen, evenals je saldo en het bedrag van de bestelling. Het beste is in dit geval is contact opnemen met Klarna zelf.

Moet ik een account aanmaken om te bestellen?

Nee, je hoeft geen account aan te maken om te bestellen. Als je wilt, kun je wel een account aanmaken via deze link.

Ik heb een klacht, wat nu?

We begrijpen dat het vervelend is als er iets misgaat en we willen je graag helpen om het probleem op te lossen.

Allereerst is het belangrijk dat we precies weten wat het probleem is, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. We raden je aan om eerst contact op te nemen met onze chatbot. De chatbot kan je in veel gevallen direct advies geven en helpen bij het oplossen van je klacht.

Mocht de chatbot je niet voldoende kunnen helpen, dan kun je ons altijd een e-mail sturen op [email protected]. Vermeld in je e-mail altijd je bestelnummer en voeg, indien nodig, foto's toe. Dit helpt ons om je klacht sneller en efficiënter te behandelen.

Als je klacht betrekking heeft op schade of garantie, kijk dan even naar de relevante FAQ-vragen of vraag de chatbot om advies over wat je moet doen.

Wij zullen je klacht zorgvuldig bekijken en ons best doen om een passende oplossing te vinden.

Hoe kan ik een garantieclaim indienen?

Garantieclaims dienen altijd per e-mail behandeld te worden. Stuur ons een e-mail naar [email protected] met de volgende informatie:

  • Bestelnummer (BV-....)
  • Wat er precies mis is
  • Duidelijke foto's van het probleem
  • Hoe lang je het product al hebt
  • Wat je graag als oplossing ziet
Verzenden jullie internationaal?

Ja, we verzenden in bijna alle gevallen binnen heel Europa. Houd er rekening mee dat dit niet altijd gratis is. Voor een vrijblijvende prijsopgave kun je ons een e-mail sturen naar [email protected]. Vermeld in de e-mail wat je wilt bestellen en het afleveradres.

Kan ik mijn afleveradres wijzigen na het plaatsen van een bestelling?

Ja, je kunt je afleveradres wijzigen zolang de bestelling nog niet verwerkt is. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op per e-mail via [email protected].

Mijn bestelling is nog niet geleverd en de levertermijn is inmiddels verstreken.

We begrijpen dat het vervelend is als een bestelling niet op tijd aankomt. Gelukkig gebeurt dit bijna nooit. Normaal gesproken worden bestellingen, als ze op voorraad zijn, de volgende dag al verzonden. U krijgt dan dezelfde dag of de dag erna een e-mail met een track en trace-code.

Wat te doen als uw bestelling niet binnen de opgegeven levertermijn is geleverd:

1) Check de track en trace:
- Ga naar de bestelbevestigingspagina via de link in uw e-mail.
- Hier vindt u de track en trace-code.
- Deze code wordt ook doorgemaild zodra die beschikbaar is.
- Met de track en trace kunt u zien wanneer uw bestelling komt.

2) Contact opnemen met de koerier:
- Als u de track en trace-code heeft, kunt u direct contact opnemen met de koerier. Dit gaat vaak sneller omdat zij bij de bron zitten.

3) Als u geen track en trace heeft ontvangen:
- En als de levertijd al voorbij is, stuur ons dan een e-mail op [email protected].
- Vermeld in uw e-mail: uw bestelnummer en welk artikel er nog niet geleverd is.
- Wij zullen dit dan onderzoeken en contact met u opnemen via e-mail.

Wat is jullie telefoonnummer?

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag, tussen 13:00 en 17:00 uur, uitsluitend in het Nederlands. Voor vragen buiten deze uren kunt u ons altijd e-mailen op [email protected].

Vaak kunnen wij u echter nog sneller per e-mail van dienst zijn. Onze chatbot staat bovendien klaar om u direct te helpen met veelgestelde vragen en snelle oplossingen.

Monteren jullie de huisnummers?

Nee, wij monteren de huisnummers niet. Dit komt doordat onze brievenbussen bijna altijd reeds verpakt zijn, en zodat u zelf kunt bepalen waar u het huisnummer wilt monteren.

Voor gedetailleerde instructies over hoe u dit het beste kunt doen, kunt u onze chatbot raadplegen. Onze chatbot biedt stap-voor-stap begeleiding om u te helpen bij een correcte en veilige montage.

Stuur ons een berichtje!

Contactformulier (Direct reactie? Gebruik de chatbot)

Eerder bekeken door jou

logo doika

© 2024 Doika, Powered by Doika BV

  • Bancontact
  • iDEAL
  • Mastercard
  • Visa
  • Klarna
  • in3
  • SOFORT
  • SEPA Direct Debit

Login

Wachtwoord vergeten?

Heb je nog geen account?
Maak gratis een account aan en geniet van vele voordelen.